Skutery i rodzaje kasków

Skutery i rodzaje kasków

Skutery powstały już na początku XX wieku. Mają silnik i zbiornik paliwa umieszczony pod kanapą, prowadzi się go bez konieczności obejmowania nogami.


Ten obudowany motocykl, lub motorower stawia przede wszystkim na lekkość i wygodę. Stała osłona nóg, obniżona rama i podesty dają oparcie całej stopie. Skutery, ze względu na małą prędkość, doskonale sprawdzają się w ruchu miejskim, natomiast gorzej radzą sobie w terenie. Najnowocześniejsze skutery wyposażone są w automatyczne sprzęgła, bezstopniową, automatyczną skrzynię biegów i bagażnik umieszczony pod fotelem.

Jedna z wiodących firm, które specjalizują się w produkcji motorów retro jest włoska linia należąca do firmy Piaggio, Vespa. Model skutera Vespa został zaprojektowany w 1946r. W pierwotnym założeniu miał być pojazdem tanim, dostępnym dla każdego. Obecnie sympatia do tych motorów łączy ludzi na całym świecie. Na każdym kontynencie powstaje dziesiątki klubów, w których ludzie wspierają się w rozwiązywaniu problemów technicznych, dotyczących tych pojazdów.

vespa-699410_1280

Jaki kask na skuter? To pytanie zadaje sobie każdy użytkownik skuterów.

Przy jego wyborze nie należy kierować się wyglądem kasku, tylko jego funkcjonalnością. Bezpieczeństwo gwarantuje odpowiedni rozmiar kasku, który musi przylegać ściśle do głowy. Jednak nie powinien zbytnio uciskać, ani opierać się po bokach brody. Policzki w kasku, wypełnione gąbką, muszą przylegać.

Każdy producent kasków określa rozmiary w centymetrach. Jest to tylko bardzo uogólnione pojęcie, najlepiej rozmiar dobierać indywidualnie, przy pomocy konsultanta. Istnieje kilka, jeśli nie kilkanaście rodzajów kasków. Jednym z nich są kaski szczękowe, gdzie szczeka jest jest podnoszona. To praktyczne rozwiązanie, gdyż podczas postojów nie trzeba ściągać kasku z głowy.

W kasku integralnym szczeka jest chroniona, poprzez dodatkowo utwardzoną szybę. Kaski bez szybki, używane głównie na czoperach, wymagają ubrania dodatkowo okularów. Mają one eliminować napływ wiatru. Jeżeli używa się skutera w czasie niskiej temperatury, należy użyć specjalnych sprayów, które chronią przed parowaniem szyby.Także wkładka pinlok wkładana pod szybę kasku skutecznie uchroni przed parowaniem.

Jeżeli chodzi o ochronę przed słońcem, to najbardziej popularne są dodatkowe szybki nakładane na dzień ciemna, a pod wieczór jasna. Wymiana ich jest bardzo prosta, a dodatkowo szybki są odporne na zadrapania. Kupując kask należy zwrócić jeszcze szczególną uwagę na wentylacje.

Jeśli zaś chodzi o jazdę w deszczu, można się zaopatrzyć w specjalny spray, który ułatwia spływanie deszczu z szybki.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *