Lecytyna i jej właściwości

Lecytyna i jej właściwości

Bardzo często lecytyna pojawia się w naszych rozmowach w kontekście problemów z pamięcią. Faktycznie na problemy z nią związane działa ona doskonale, ale nie tylko. Lecytyna ma bowiem również inne właściwości, o czym poniżej.

Źródła lecytyny

Zanim przejdziemy do omawiania właściwości leczniczych lecytyny, zobaczmy skąd możemy ją czerpać. Jednym z jej cenniejszych źródeł jest żółtko jaja, ale nie jest to źródło jedyne. Równie dobrym źródłem są również rośliny strączkowe, takie jak soja czy fasola, ale również orzechy ziemne i włoskie.

Lecytyna – właściwości lecznicze

Lecytyna jest składnikiem wszystkich komórek naszego ciała. Jej niedobór objawia się problemami z koncentracją, ze snem czy przemianą materii. Jest wręcz niezbędna w okresie rekonwalescencji, problemach z koncentracją czy nadmiernym wysiłku umysłowym, psychicznym i fizycznym. Jej przyjmowanie zaleca się osobom, które mają problemy z pamięcią, ale również tym, które narzekają na podwyższony cholesterol, mają problemy z wątrobą czy z gospodarką hormonalną. W każdym z tych przypadków lecytyna okazuje się pomocna. To dowodzi, jak szerokie właściwości lecznicze ma lecytyna i jak szerokie jest spektrum jej działania.

Mając to na uwadze koniecznie powinniśmy zadbać o odpowiednią podaż lecytyny w naszej diecie, poprzez spożywanie jaj czy roślin strączkowych. Możemy również wspomagać się lekami z lecytyną, które szybko pomogą uzupełnić niedobory powstałe w wyniku zaniedbań w diecie.

Więcej na: http://vitabuerlecithin.pl/poradnik/moc-lecytyny/



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *