Konkurencja

Konkurencja

Rynek energetyczny w ostatnich latach bardzo prężnie się rozwija. Przecież wszyscy jeździmy samochodami, w domach korzystamy z prądu, a zimą je ogrzewamy. Stąd ważne jest by rynek energetyczny powinien być bardzo konkurencyjny byśmy otrzymali dobrej jakości towar w niskiej cenie.

Największa konkurencja jest na rynku stacji benzynowych. Dystrybutorzy paliw prześcigają się w swoich ofertach. Dotyczą one zarówno jakości paliwa jak i obniżki cen. Choć pewnie co do drugiej opcji konsumenci mogą mieć zastrzeżenia.

Każdy kij ma zawsze dwa końce. Kupujący powinien mieć świadomość ze tani produkt musi być gorszej jakości od tego droższego. Ten który zaś ma wyższą cenę ma dużą lepszą jakość. To po co sięgnie konsument. Wszystko zapewne zależy od zasobności jego portfela i priorytetów, które sobie wyznaczył.

Jak wygląda zatem sytuacja dostawcy gazu płynnego?

Teoretycznie ma on szerszy rynek do zagospodarowania ale i też większą konkurencję. Z jednej strony muszą przekonać kierowców ze gaz jest lepszym paliwem, aniżeli ropa czy benzyna, z drugiej zaś strony przekonać społeczeństwo, że to właśnie LPG jest najtańszym paliwem do kuchenki czy pieca. Stąd sprzedawcy i specjaliści od reklamy właśnie w tej branży mają pole do popisu.

Zdecydowanie inaczej wygląda sytuacja dystrybutora ostatniego z paliw jakim dostawca gazu ziemnego. Jest on zupełnym monopolistą w swojej kategorii. do rywalizacji stanąć tu mogą tylko dostawcy gazu płynnego oraz prądu elektrycznego jednak w tej walce i tak stoją na straconej pozycji bo nie mają tych możliwości co dostawca gazu ziemnego.

Czy ta gałąź energetyki może spać spokojnie? Zdecydowanie nie. Wciąż są wydawane duże pieniądze na odnawialne źródła energii oraz paliwa ekologiczne. Duży wpływ mają na testowanie eko paliw dystrybutorzy paliw czy gazu ziemnego, którzy chcą w pełni uczestniczyć w tych odkryciach, by czerpać w późniejszym czasie z nich zyski.

Czy w taki sam sposób dystrybutorzy gazu ziemnego zaangażują się w inwestycję szukania w odnawialnych źródeł energii? Czas pokaże. Obecna pozycja dość mocno ugruntowała te firmy na rynku. Tym samym nie muszą się martwić, o to co się wydarzy w najbliższej przyszłości. Jedno jest pewne XXI wiek przyniesie nam jeszcze wiele zmian w tej branży.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *